Tervezed az esküvőd?
Segítek!
Tervezed az esküvőd?
Segítek!
Hoztam most ajándékba nektek egy kis segítséget a nagy napotok tervezéséhez!
WEDDING GUIDE
a Te cikked is ezen a helyen keress meg minket az ajánlatunkért.
Megtörtént az eljegyzés? Gyönyörű gyűrű csillog az ujjadon? Akkor biztosan hatalmas a boldogság és csak a nagy napra tudsz most gondolni.
Viszont felmerül egy probléma: nem tudod, hogyan kezdj bele az álomesküvőtök szervezésébe.
Nos, az esküvőszervezés menete nagyon fontos és logikus lépésekből áll. Ha ezeket betartjátok és sorban haladtok, akkor zökkenőmentes lesz a szervezés időszaka, és a tökéletes esküvői szolgáltatókat is könnyedén megtaláljátok.
Ebben a cikkünkben hasznos információkat nyújtunk az esküvőszervezés kihagyhatatlan lépéseiről. Illetve igyekszünk olyan hasznos esküvőszervezési tippeket is adni, melyeket ténylegesen hasznosítani tudsz esküvőtök megszervezésekor.
Az esküvőszervezést fontos, hogy már 12 hónappal az esküvő előtt elkezdjétek. A következőkben sorban fogjuk bemutatni nektek, kedves újdonsült menyasszonyoknak és vőlegényeknek, az esküvőszervezés menetét lépésről lépésre.
0. lépés – Az eljegyzési ebéd vagy vacsora
Ha a lánykérés előtt még nem találkozott a két család, akkor egy eljegyzési ebéd vagy vacsora megfelelő alkalom lehet arra, hogy szeretteitek összeismerkedjenek egymással.
Ez egy nagyon hasznos esemény lehet mind a családok számára, mind pedig a ti számotokra. Hiszen ezen a csodás napon egyszerre tudathatjátok mindenkivel az örömhírt, és az esküvő tervezett időpontját is bejelenthetitek családtagjaitok számára.
Emellett, azért is nagyon hasznos egy eljegyzési ünnepség megtartása, mert az ezalatt kialakult két család közötti szimpátia és ismeretség a későbbiekben az esküvőn is hozzájárul majd ahhoz, hogy a hangulat felhőtlen és tökéletes legyen. Nem kell majd azon aggódnotok, hogy a két család feszengeni fog egymás körében, és attól sem kell félnetek, hogy a két család tagjai nem találnak majd közös témát. Ha más nem, majd megbeszélik, milyen jó volt az eljegyzési ebéd, esetleg vacsora.
1. lépés – Az esküvő dátumának kitűzése
Az esküvői dátum kitűzése nagyon fontos lépés, hiszen ehhez a dátumhoz kell majd igazítani a többi lépést is.
Először is döntsétek el, hogy melyik az az évszak, illetve hónap, amikorra az esküvőtök időpontját szeretnétek kitűzni. Tanácsos a család nagyobb programjait, nyaralásokat és az ünnepnapokat is figyelembe vennetek. Így elkerülhető, hogy az esküvőtök valamilyen nagyobb eseménnyel ütközzön, ami miatt esetleg a meghívottak egy része nem tudna részt venni az esküvőn.
Ennek a lépésnek a keretein belül határozzátok meg azt is, hogy hagyományos módon, templomi is, vagy csak polgári szertartást tartanátok. A polgári ceremónia esetében dönthettek úgy is, hogy kihelyezett helyszínen mondjátok ki a boldogító igent. Ha ezt választjátok, akkor lehetőségetek van szertartásvezető által levezetett ceremóniára is, aki még meghittebbé és különlegesebbé teheti életetek egyik legfontosabb pillanatát.
2. lépés – A vendéglista összeírása
Az esküvőszervezés egyik titka a vendéglista megírása. Amikor ehhez a lépéshez érkeztek, vegyetek a kezetekbe egy-egy papírt, és írjátok össze mindketten, hogy kiket szeretnétek meghívni a ceremóniára és a lakodalomra. Első körben minden nevet írjatok fel, ami eszetekbe jut, mert sokkal egyszerűbb esetleg később kihúzni valakit, mintha véletlen kihagynátok egy fontos vendéget.
Ezután a két listából készítsetek egy közös vendéglistát, és határozzátok meg, hogy összesen hány főt vártok az esküvőtökre. Innentől kezdve már, ha megoldható, ne változtassatok ezen a listán, ugyanis ez lesz a dátum mellett a többi lépés alapja.
Tipp:
A szüleiteknek biztosan lesz hozzáfűzni valója a nevekhez, és néhány névvel biztosan bővíteni akarják majd a listátokat. A barátok és munkatársak (akik az eredeti listára esetleg nem kerültek fel), szintén célozhatnak arra, hogy szívesen részt vennének a nagy napon. Ha nem szeretnétek végtelen hosszú vendéglistát, húzzátok meg a vonalat. Tényleg csak azokat a családtagokat, ismerősöket hívjátok meg, akiket szívesen látnátok, de ha megoldható, kerüljétek a konfliktusokat.
Ne felejtsétek el magatokat is felírni a listára! Ezt sokan elfelejtik, majd amikor az étteremnek leadják a létszámot, sokszor akkor derül ki, hogy a párok magukat nem számolták bele. Tipikus baki, ne keseredj el, ha ez veletek is előfordult.
3. lépés – Az esküvő körvonalazása
Ennél a lépésnél kezdjetek el beszélgetni arról, hogy ki milyen stílusú esküvőt képzel el, milyen színvilágra gondoltatok. Melyikőtök milyen helyszínen képzeli el életetek egyik legfontosabb napját, és még sok hasonló kérdés szóba jöhet. Ezek azonban még csak tervek, hiszen itt lehetnek eltérések az elképzeléseitek között. Fontos azonban, hogy tudjatok kompromisszumot kötni egymással.
Ha sikerült megegyezni, akkor válasszátok ki a tökéletes helyszínt az esküvőtökre és lakodalmatokra. Fontos, hogy a kiválasztott helyszín szabad legyen a választott időponton és a meghatározott létszám számára is ideális legyen!
4. lépés: Időpontfoglalás az Anyakönyvi Hivatalnál
Ezt legkorábban 365 nappal az esküvő dátuma előtt tehetitek meg, legkésőbb pedig egy hónappal korábban. Ilyenkor amellett, hogy lefoglaljátok az esküvői dátumot a hivatalban, szándéknyilatkozatot is kell tennetek.
A foglaláskor mindenképp egyeztessetek a szertartás részleteiről. Beszéljétek meg az anyakönyvvezetővel, hogy az esküvőt a házasságkötő teremben szeretnétek tartani vagy valamilyen külső helyszínen. Emellett elképzeléseiteket is elmondhatjátok, például a zenéről, műsorról, szülőköszöntésről. Illetve ekkor fogtok felvilágosítást kapni a polgári ceremóniakor felmerülő költségekről is.
5. lépés – Az esküvői költségvetés elkészítése
Miután eldöntöttétek, hogy milyen esküvőt szeretnétek, illetve a helyszín is meg van, fontos, hogy készítsetek egy költségvetési tervet.
Rendkívül fontos, hogy tájékozódjatok az árakról, lehetőségekről.
Tipp: Kérjetek több árajánlatot a szolgáltatóktól és ezekkel az árakkal kezdjetek el kalkulálni.
Természetesen a vendégek száma is jelentősen befolyásolhatja a költségvetést. Így, ha úgy vélitek, hogy a nagy létszám miatt anyagilag túlságosan megterhelő lenne az esküvő, még mindig húzhattok le néhány főt a listáról. De akár dönthettek úgy is, hogy a násznép egyik részét csak a szertartásra, míg a másik részét a vendéglátásra is elhívjátok. Ez esetben az esküvői meghívó két verzióban készül és mindenképp bele kell írni, hogy a meghívottat a lakodalomba is, vagy csak a szertartásra várjátok.
Ez egy bevett szokás főleg azoknál a pároknál, akik sok munkatárssal, tág ismeretségi körrel rendelkeznek.
Tipp: Az árajánlatokon kívül járjatok utána annak is, milyen kreatív ötletekkel tudtok tovább spórolni.
Ha szűkös az anyagi keret, akkor még inkább fontos, hogy figyeljetek oda arra, hogy ne csússzatok meg a kiadásokkal. Ehhez segítségül hívhattok akár esküvőtervező napló is, de használhattok költségvetés kalkulátort is.
6. lépés – Annak meghatározása, hogy szükséges-e esküvőszervezőt felfogadnotok
A költségvetési terv elkészültével és az esküvő körvonalazásával már biztosan szembesültetek azzal, hogy nagyjából mennyi tennivalóval és idővel fog járni az esküvő megszervezése.
Ennél a pontnál mindenképp gondoljátok át azt a lehetőségét, hogy kéritek-e egy esküvőszervező segítségét.
Ha szabadidőtök, munkátok engedi bátran belekezdhettek ti magatok az esküvőszervezésnek. Amennyiben viszont úgy látjátok, hogy a napi rutinba, munkába nem tudjátok probléma nélkül beleilleszteni a szervezést, keressetek fel egy profi esküvőszervezőt.
7. lépés – Szertartásvezető kiválasztása és lefoglalása
Ha nem egy házasságkötő teremben, hanem egy külső helyszínen szeretnétek a szertartást megszervezni, választhattok anyakönyvvezető helyett szertartásvezetőt is. Ebben az esetben bármilyen általatok megálmodott verzió lehetséges.
Lehet a szertartás tavon,
rendezhetitek akár éjszaka,
esküdhettek külföldön,
de akár még egy homokos tengerparton is.
Szinte bármi elképzelhető és megvalósítható, csak a megfelelő szertartásvezetőt kell megtalálnotok hozzá.
Ő az általatok megálmodott helyszínen, teljesen egyedien, a Ti igényeitekre szabva fogja levezetni a szertartást. Személyre szabva írja meg a szertartás szövegét is.
Fontos! Amennyiben ezt a megoldást választjátok, akkor ezt megelőzően az anyakönyvi hivatalban 2 tanúval egy hétköznapon kell megtartani a polgári házasságkötést. Ez azért van, mert államilag elismert házasságkötésre a szertartásvezető jelenleg még nem jogosult.
8. lépés – A helyszín lefoglalása
Ha sikerült eldöntenetek, hogy melyik helyszínen szeretnétek megtartani az esküvőt, akkor minél hamarabb kérjetek ajánlatot. Ha minden megfelel, akkor minél előbb foglaljátok le az esküvőtök időpontjára! Ezt a lépést tanácsos legalább 10 hónappal a meghatározott dátum előtt elintézni.
Azonban, ha egy népszerű rendezvény helyszínt szemeltetek ki, akkor ezt akár egy évvel az esküvő előtt is lefoglalhatjátok, hogy biztosan ne csússzatok le róla.
Egyeztessétek a legfontosabb kívánságaitokat a helyszínt kiadóval. Ilyenek témák lehetnek például:
díszítés,
zene,
felszolgálók,
esküvői menü,
és még sok más.
Ez azért fontos, hogy kiderüljön, hogy az esküvői menüsoron kívül, minden másban is biztosítani tudják-e a kívántakat.
Az esetleges kellemetlenségek elkerülése végett, minden esetben kössetek szerződést, melyben részletesen leírtok mindent, ami a megállapodásotokban szerepel.
9. lépés – A megfelelő catering szolgáltató kiválasztása
Ha a választott lagzi helyszín nem nyújt éttermi szolgáltatást, akkor érdemes cateringes céget keresnetek, akik gondoskodni fognak az étel és ital kínálatáról.
Érdemes a szóba jöhető szolgáltatóktól minél részletesebb felvilágosítást kérni. Sok cateringes szolgáltató a vacsorához szükséges kellékeket, terítőket, evőeszközöket, poharakat, tányérokat is biztosítja, de vannak, akik csak az ételeket.
10. lépés – Koszorúslányok és tanúk felkérése
A tanúk és koszorúslányok kiválasztása egy fontos feladat. Hiszen ők lehetnek azok a rokonok, barátok, akiktől már az esküvőszervezés során is segítséget kérhettek.
A koszorúslányokkal sok közös feladatotok lesz, hiszen át kell beszélnetek a ruhákat, a próbákat és még sok mást.
Ha eldöntöttétek, hogy kik lesznek a tanuk és koszorúslányok, akkor személyesen is kérjétek fel őket vagy kedveskedjetek valamilyen felkérő ajándékkal.
11. lépés – A zenekar vagy DJ kiválasztása
Az esküvői zene kérdése igen nagy fejtörést okozhat, hiszen nem mindegy ki szolgáltatja majd a talpalávalót a lagzin.
Fontos kérdések:
Ha ezeket a kérdéseket megválaszoltátok, akkor ideje kiválasztani a megfelelő szolgáltatót. Kérjetek árajánlatokat és ajánlásokat az ismerőseitektől.
Hasznos, ha a szóba jövő zenekarok, vagy dj-k repertoárjait meghallgatjátok, ugyanis ez segíthet eldönteni, hogy megfelelőek-e számotokra.
A választott zenei szolgáltatóval mindenképp írjatok szerződést!
12. lépés – Az esküvői fotós és videós kiválasztása
A megfelelő fotós kiválasztása nagyon fontos, hiszen ő fogja megörökíteni életetek leggyönyörűbb napját. Kérjetek árajánlatokat és bemutatkozó képeket a szóba jöhető fényképészektől. Emellett pedig nagyon fontos a személyes szimpátia is, hiszen az esküvői fotós egész nap mellettetek lesz. Olyat válasszatok, akinek a közelében nem érzitek magatokat feszélyezve, aki előtt mertek önmagatok lenni.
Ha videót is szeretnétek az esküvőtökről, akkor ez esetben is nagyon sok lehetőség közül választhattok. Akár drónról készült videókat is csináltathattok.
13. lépés – A vőfély vagy ceremóniamester kiválasztása
Ez a lépés azért fontos, mert a vőfély vagy a ceremóniamester lesz az, aki ügyelni fog arra, hogy minden rendben menjen, a tervezettek szerint. Ha eldöntöttétek, hogy modern vagy hagyományos esküvőt szeretnétek, akkor ennek fényében kereshettek vőfényt, vagy ceremóniamestert.
Nagyon fontos, hogy olyat válasszatok, akivel kölcsönös a személyes szimpátia, hiszen a választott szolgáltatóra fogjátok bízni az este koordinálását és hangulatát.
14. lépés – Az álom menyasszonyi ruha kiválasztása
A legtöbb menyasszony már szinte az eljegyzés pillanatától nézegeti a menyasszonyi ruhákat, így biztosan neked is van elképzelésed róla, hogy milyen is a Te álomruhád.
Ha mégsem, akkor érdemes azzal kezdened, hogy tájékozódsz arról, hogy milyen menyasszonyi ruha fazonok léteznek és a te testalkatodhoz melyik lehet a legmegfelelőbb.
Dönthetsz úgy, hogy menyasszonyi ruhát bérelsz, de meg is vásárolhatod vagy akár meg is varrathatod a tökéletes esküvői ruhát.
15. lépés – A menyecske ruha kiválasztása
A tökéletes menyecske ruha kiválasztása is fontos feladat. Ez a ruha is majdnem olyan fontos, mint a tökéletes menyasszonyi ruha.
Ma már a hagyományos piros és bordó színű menyecskeruhák mellett számos lehetőség között tudsz válogatni. Különféle színesek, extrémek, hosszú és rövid ruhák közül válogathatsz.
16. lépés – A vőlegény öltöny kiválasztása
A tökéletes vőlegény öltöny kiválasztásánál figyeljetek arra, hogy a választott szett stílusban és színben passzoljon a menyasszony ruhájához. Így mindenképp szenteljetek rá legalább annyi figyelmet, mint a menyasszonyi ruhára.
Ma már a vőlegény öltözékek terén is egyre szélesebb kínálatból választhattok, nem csupán a sima fekete szettekből.
Fontos! Válasszatok a vőlegény számára váltás inget, ami passzol a menyecskeruhához. De dönthettek egy natúr színű mellett is, amit bátran variálhattok a menyecske ruha színéhez illő nyakkendővel.
17. lépés – A karikagyűrűk megvásárlása
Ma már rengeteg karikagyűrű típus közül válogathattok. Vehetitek őket készen, méretre szabva, de akár egyedi elképzeléseitek alapján le is gyártathatjátok őket. Mind anyagban, mind formában, díszítésben hatalmas a választék.
Az esküvőtök előtt legalább 8 hónappal érdemes nekiállnotok a keresésnek, főleg, ha egyedi elképzelés alapján készíttetitek.
18. lépés – Az esküvői dekoráció stílusának meghatározása, a dekoros kiválasztása
Most jött el az ideje annak, hogy részletesen is megálmodjátok az esküvői dekorációkat. Fontos, hogy a díszítés tükrözze a stílusotokat, egyéniségeteket.
Ha van rá időtök és energiátok, akkor a dekoráció elemeit, vagy legalább egy részét saját kezűleg is elkészíthetitek.
Ha nem vállaljátok Ti magatok a dekorálást, akkor válasszatok egy esküvői dekoratőr szolgáltatót is. Ő szinte bármilyen általatok megálmodott dekorációt meg tud valósítani.
A dekoratőrrel egyeztetni tudjátok az elképzeléseiteket és ő nem csak a tervezésben, hanem a díszítésben is igen nagy segítségetekre lesz.
19. lépés – A virágok megrendelése
Ha kész vagytok az esküvői dekoráció megtervezésével, válasszatok színben és stílusban hozzá illő virágokat, melyek igazán különlegessé tehetik a dekort.
A menyasszonyi csokor az egyik legfontosabb eleme az esküvőnek, ennek a kinézetét is ebben a lépésben határozhatod meg.
Virágkötőre is bízhatod a virágok beszerzését, a menyasszonyi csokor és a koszorúslányok csokrainak megkötését, a vőlegény kitűzőjének elkészítését és az autódísz elkészítését is.
20. lépés – A templom lefoglalása
Ha a polgári ceremónia mellett egyházi szertartást is szeretnétek, akkor időben be kell jelentkeznetek a templomba. Ha szükséges kezdjetek el jegyes oktatásra járni, érdeklődjetek a papnál a pontos tudnivalókról és teendőkről.
21. lépés – Az esküvői fotózás helyszínének kiválasztása
Fontos azt is eldönteni, hogy az esküvői fotózást milyen helyszínen akarjátok megvalósítani. A kreatív fotózás lehet:
az esküvő előtti órákban,
az esküvő másnapján,
az esküvő és a lagzi közötti időben.
22. lépés – Az esküvői meghívók, ültetőkártyák és menükártyák kiválasztása
Ha az esküvői dekoráció témában már minden megvan, már tudjátok milyen színvilág és stílus fogja jellemezni, akkor jöhetnek az ehhez kapcsolódó kiegészítők. Az esküvőszervezés menetének ebben a lépésében kell megterveznetek a meghívók és menükártyák kinézetét, illetve azt is, hogy a meghívókra milyen szöveget, idézetet vagy verset szeretnétek írni.
23. lépés – Az esküvői köszönetajándékok kiválasztása
A köszönetajándékot egyes jegyespárok elengedhetetlennek, mások pedig feleslegesnek tartják.
Amennyiben Ti szeretnétek valamilyen apró ajándékkal meglepni a násznépet, akkor ideje eldöntsétek, hogy mi legyen az.
A köszönetajándékok esetében is nagyon széles választékból választhattok. A kis dobozokba csomagolt csokoládék ugyanolyan nagy népszerűségnek örvendnek, mint a hűtőmágnesek, vagy a kis cserépbe ültetett kövirózsák. Ezeket általában egyedi felirattal látják el.
24. lépés – Az esküvői autó kiválasztása
Az esküvőtökre választhattok limuzint, hintót vagy valamilyen bérelt autót menyasszonyi autóként, de a saját autótok feldíszítve szintén megfelelő megoldás lehet. Akár egyedi rendszámtáblát is csináltathattok esküvőtökre, de ennek feltételeiről előbb tájékozódjatok.
Ajánlott, hogy mint minden más szolgáltató kapcsán, ebben az esetben is ragaszkodjatok a szerződéskötéshez.
25. lépés – A nászút megszervezése
A sok hónapnyi kimerítő szervezés, majd a hajnalig tartó mulatozás után jöhet a legjobb rész: a nászút. Fontos, hogy idejében válasszátok ki az úticélt és foglaljátok le a helyszínt.
Úticélt választhattok belföldön és külföldön is, attól függően, hogy mi fér bele a költségvetésetekbe.
26. lépés – A meghívók szétosztása
Azt javasoljuk, hogy ha megoldható, az esküvői meghívókat személyesen adjátok át a vendégeknek. Ez ugyanis sokkal családiasabb és hangulatosabb.
Függetlenül attól, hogy az átadás személyesen vagy postán keresztül történik, fontos, hogy a vendégek legalább 3-4 hónappal az esküvő előtt megkapják a meghívókat. Ez időt biztosít arra, hogy betervezzék az esküvőtöket a naptárukba és időben jelezni tudják, ha mégsem tudnak eljönni.
27. lépés – A nyitótánc betanulása
Ha tervezitek, hogy meglepetés tánccal, nyitótánccal készültök az esküvőtökön, akkor érdemes időben felkeresni egy tánctanárt, aki felkészít benneteket. Egy táncoktató segítséget nyújt a koreográfia kialakításában és megtanítja a lépéseket.
Természetesen a tánctanárhoz fordulhattok akkor is, ha nem terveztek különösebb koreográfiát, csak fel szeretnétek frissíteni a tánctudásotokat.
28. lépés – Az esküvőn résztvevő gyerekek számára program szervezése
Valószínűleg már van róla információtok, hogy hány gyermekre számíthattok a lagzin és milyen korúak lesznek. Ezen lépés során fontos kitalálni, hogy mivel tudjátok majd lekötni az aprónépet.
Ha szeretnétek biztosítani, hogy a gyerekek is jól érezzék magukat, és a szülők is stresszmentesen élvezhessék az esküvőt, akkor nagy segítséget nyújthat egy gyermeksarok kialakítása az esküvő helyszínén.
29. lépés – Az esküvői menü lefixálása
Fontos, hogy az esküvői menü kiválasztásánál figyelembe vegyétek a vendégek igényeit és kéréseit, de ne feledkezzetek meg arról sem, hogy Ti magatok mit ennétek legszívesebben. Ha különleges étrendet követtek, akkor is gondoljátok át a menüt úgy, hogy lehetőleg mindenki elégedett legyen.
Ha úgy érzitek, hogy a különleges menü nem lenne megfelelő választás, akkor érdemes valamilyen alternatívát kínálni. Például egy svédasztalos megoldást, ahol különféle ételek közül választhatnak a vendégek.
30. lépés – Az esküvői torta és a sütemények megrendelése
Fontos, hogy a torta és az aprósütemények témája illeszkedjen az esküvői dekorációhoz, és összhangban legyen a lagzi stílusával és hangulatával. Ha például egy romantikus, vintage esküvőt terveztek, akkor érdemes egy elegáns, virágokkal díszített tortát választani, míg, ha egy bohém, laza hangulatú esküvőt szeretnétek, akkor egy rusztikus stílusú torta lehet a tökéletes választás.
Ha van olyan családtagotok vagy barátotok, akinek van cukrász tapasztalata, és szívesen segítene nektek a torta elkészítésében, akkor felkérhetitek őt is erre a nemes feladatra. Ezzel pedig pénzt takaríthattok meg.
31. lépés – A menyasszonyi smink és frizura lefixálása
A megfelelő fodrász és sminkes felkeresését is időben el kell kezdeni. Ha sikerült kiválasztanod a megfelelő szolgáltatókat, csináltass próbasminket és próbafrizurát, hogy biztos lehess benne, hogy tökéletes lesz a hajad és a sminked a nagy napon.
32. lépés – Ruhapróbák
Az esküvői ruhák bérlése vagy varratása során ajánlott legalább két hónappal az esküvő előtt megpróbálni a menyasszonyi ruhát, a koszorúslányok ruháit és az örömanyák ruháját. Ez különösen fontos, mivel az esküvői előkészületek során a súly változása is előfordulhat.
Egy gyors ruhapróba lehetőséget ad a ruhák méretének és formájának módosítására. Így biztosak lehetnek abban, hogy minden ruha tökéletesen illeszkedik majd a nagy napon.
A vőlegényről sem felejtkezzünk meg. Ha az öltönyét varratjátok, akkor neki is érdemes legalább 2 hónappal az esküvő előtt ellátogatni a varrodába, hogy minden ruhadarab tökéletesen illeszkedjen.
33. lépés – A megfelelő kiegészítők kiválasztása
Az esküvői ruhák stílusos kiegészítőkkel még izgalmasabbá és egyedibbé varázsolhatók. Érdemes az ékszereket és kiegészítőket is az összkép alapján kiválasztani, és figyelembe kell venni a ruha anyagát és mintáját is. Az ékszereknek harmonizálniuk kell a hajdísszel és az egész ruhával. Ne feledkezzetek meg a fehérneműkről sem, válasszatok kényelmes és előnyös darabokat.
A vőlegényre is érdemes odafigyelni, hiszen ő is számos lehetőség közül válogathat, hogy egyedivé tegye a megjelenését. Ajánlott kiegészítők lehetnek az órák, nyakkendőtűk, mandzsettagombok, de ha az esküvő tematikus, akkor ehhez illő kiegészítőket is kereshettek.
34. lépés – Az esküvői szerződés megkötése
2 hónappal az esküvő előtt azt is el kell döntenetek, hogy szeretnétek-e házassági szerződést kötni. Az esküvő után közös életet kezdtek, így fontos, hogy tisztában legyetek az anyagi helyzetetekkel és azt is tudjátok, hogyan szeretnétek gazdálkodni a későbbiekben az anyagi javakkal.
Ha eldöntöttétek, hogy szeretnétek szerződést, vagy még vannak kétségeitek, akkor bátran keressetek fel egy közjegyzőt, aki bővebb információkat tud nyújtani, és segít meghozni a végleges döntést.
35. lépés – Az időpontok, a szolgáltatók, a vendégek és a gyűrűk ellenőrzése
Fontos, hogy egyeztessetek az esküvői szolgáltatókkal, hogy minden a megbeszéltek szerint történjen. Mivel már valószínűleg minden vendég jelezte a részvételét, véglegesítsétek a vendéglétszámot is. Ellenőrizzétek a távolról érkezők szállásait, hogy megfelelően le legyenek foglalva, mindenki számára legyen elegendő hely, és hogy szükség van-e fuvarra vagy sofőrszolgálatra.
Találkozzatok a pappal és anyakönyvvezetővel, és pótoljátok az esetlegesen kimaradt papírokat. Nézzétek át a nászutatok részleteit, és győződjetek meg arról, hogy minden rendben van a foglalásokkal és a biztosítással. Ha szükséges, javítsatok a tervezeteken.
Készítsétek el az esküvői ülésrendet a terem elrendezése szerint, és vegyétek figyelembe a családi és baráti kapcsolatokat, hogy megfelelő asztalokat állíthassatok össze. Ha terveztek lánybúcsút vagy legénybúcsút, állítsátok össze a vendéglistát, és szervezzétek meg az ünneplést.
Beszéljetek a zenekarral, dekorossal, fotóssal és virágkötővel.
Ha még nincsenek kész az esküvői gyűrűitek, akkor készíttessétek el őket az utolsó pár hétben. Ha már készen vannak, de van rajtuk még valami, amit alakítani kell, vagy szeretnétek rájuk gravírozni valamit, akkor semmiképpen ne halogassátok.
Az utolsó ruhapróbákat ne hagyjátok ki, figyeljetek, hogy minden apró részlet tökéletes legyen. Az elkészült ruhákat pedig hozzátok el a szalonból, vagy a szabótól.
A kiválasztott esküvői cipőket javasolt otthon bejáratni, hogy az esküvő napján véletlen se törjék fel a lábaitokat. Időjárás változás esetére, vagy ha mégis fájna a lábatok, legyetek felkészülve csere cipőkkel.
Menjetek el a cukrászdába, ahol a tortát készítik, és beszéljétek át a legapróbb részleteket is, hogy az esküvői torta és a lagzis sütemények időben és tökéletesen elkészüljenek.
Ha babonásak vagytok, már időben szerezzetek be valami régit, valami újat, valami kéket és valami kölcsönt.
Legkésőbb az esküvő előtt 1 héttel kerítsetek sort a legény- és lánybúcsúra.
Ezen a héten javasolt készíteni egy főpróbát, hogy gyakorlatban is lássátok, hogyan fog menni a ceremónia.
Az elkészült karikagyűrűket érdemes biztonságos helyre tenni, hogy ne vesszenek el.
A menyegzőre szánt dolgokat pedig érdemes előre összekészíteni és mindent kéznél tartani, hogy a nagy napon ne kelljen keresgélni semmit.
Ha az esküvői autótok nem bérelt, hanem a sajátotok, az utolsó napokban mossátok le és díszítsétek fel.
Ha ruhákat béreltetek, figyeljetek az átvételi időpontra.
Ellenőrizzétek az ülésrendet és a programot, valamint az időpontokat a sminkessel és fodrásszal.
Ha nászútra utaztok, gondoskodjatok a csomagolásról, és szükség esetén váltsatok pénzt.
A nagy nap előtt pihenjetek, relaxáljatok és kényeztessétek magatokat. Ajánlott időt szánni testi-lelki felfrissülésre is, például manikűrre vagy masszázsra.